|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مهندس علیزاده در جمع مسئولین، وظایف کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی را تشریح کرد

مهندس علیزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان در جلسه طرح اضطراری سیل استان، چگونگی شکل‌گیری و وظایف کارگروه ملی سازگاری باکم آبی را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کرمان، در راستای مقابله باسیل جلسه طرح اضطراری سیل استان کرمان با حضور دکتر موسوی آیت الهی معاون امور عمرانی استانداری، باژیان مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استانداری، مهندس علیزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و جمعی از مدیران استان و فرمانداران، نمایندگان معین‌های اقتصادی و شهرداران در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، با اشاره به دستور کار جلسه گفت: متوسط بارندگی جهان 780 میلی‌متر است که این رقم در ایران 220 میلی‌متر و در کرمان برابر با 129 میلی‌متر هست.

مهندس ابراهیم علیزاده بابیان اینکه بیش از 97 درصد آب شرب استان از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: البته جزئی از آب شرب از سد بافت و سد تنگوئیه هم تأمین می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 583 میلیون مترمکعب آب سطحی داریم، ادامه داد: آمار بارندگی سال آبی مهر 95 تا 96 نشان می‌دهد سال آبی خوبی داشته‌ایم اما در سال جاری عدد پایینی از میزان بارش‌ها ثبت‌شده که وضع بسیار نگران‌کننده را نشان می‌دهد.

مهندس علیزاده در تشریح تنش آبی هم خاطرنشان کرد: تعداد 8 حلقه چاه در دشت جوپاری تجهیز شده‌اند که شرکت آب منطقه‌ای موظف شده 11 کیلومتر خط انتقال آب این تعداد حلقه چاه به کرمان را اجرا و تحویل شرکت آب و فاضلاب دهد و این پروژه نیازمند 20 میلیارد تومان است.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: رئیس‌جمهور با توجه به بحران کم‌آبی طرح عملیات اجرایی در این زمینه را از هیئت دولت خواستار شدند، بر همین اساس در اول بهمن‌ماه سال جاری نامه‌ای با امضای بسیاری از وزرا و اعضاء هیئت دولت به دکتر روحانی ارائه شد.

مهندس علیزاده عنوان کرد: در حوزه آب برای کل کشور نمی‌توان یک نسخه واحد پیچید، بر همین اساس برای هر استان برنامه‌های مختلفی ارائه‌شده و در همین راستا برای استان کرمان طرح‌های بازار آب، مدیریت مشارکتی آب و طرح همیاران آب که مبدع و مبتکر آن مهندس رزم حسینی استاندار کرمان بود، پیشنهادشده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ادامه داد: 7 روز بعد از ارائه برنامه پیگیری می‌شود و درنهایت 12 اسفندماه، این موضوع در دستور کار هیئت دولت قرار می گیرد و این‌گونه مصوب می‌شود کارگروهی به اسم «کارگروه ملی سازگاری باکم آبی» در استان‌ها تشکیل گردد.

وی اضافه کرد: به لحاظ اینکه تعدد کارگروه در این زمینه صورت نگیرد این کارگروه با شورای حفاظت منابع آب در استان‌ها ادغام و البته دو سازمان به این شورا اضافه می‌شوند.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان هم در این جلسه اظهار کرد: استان کرمان به‌عنوان بحرانی‌ترین استان کشور شناخته‌شده و کلکسیونی از بحران‌ها را تجربه می‌کنیم.

دکتر سید مصطفی موسوی آیت الهی بابیان اینکه استان کرمان 18 گسل فعال دارد، به تشریح بخش‌ها و عملکرد ستاد مدیریت بحران استان پرداخت و عنوان کرد: زیرمجموعه ستاد بحران استان، 16 کارگروه تشکیل‌شده است که با توجه به دستور کار، فعالیت این کارگروه‌ها به‌صورت مستمر انجام و جلسات متعدد برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: بایستی در ایام تعطیلات نوروز و با توجه به نوع بارندگی‌هایی که پیش‌بینی‌شده است آمادگی کامل برای مدیریت بحران وجود داشته باشد و شرکت آب منطقه‌ای هم مطالعه کاملی را در سطح رودخانه‌های استان انجام می‌دهند.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان یادآور شد: بایستی برنامه‌ریزی انجام شود تا طرح اضطرار سیل بتواند استان را به مدت چند سال در برابر سیلاب ایمن کند.

وی با تقدیر از اقدامات انجام‌شده توسط شرکت آب منطقه‌ای کرمان، عنوان کرد: مهندس علیزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان تلاش بسیار خوبی در تدوین طرح اضطرار سیل ارائه دادند که بدون هیچ‌گونه مخالفت و تغییری مصوب شد و نشان از کار کارشناسی بر روی آن طرح داشت.

دکتر موسوی آیت الهی گفت: فرمانداران مدنظر قرار دهند که در ایام عید ممکن است همه در بحث سیل درگیر شویم و در صورتی می‌توان تلفات و خسارات سیل را کاهش داد که طرح نوسازی و بهسازی منازل مسکونی به‌صورت کامل اجرا گردد.

باژیان مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استانداری هم در آغاز جلسه بر اقدامات انجام‌شده توسط مسئولین برای عید نوروز درزمینهٔ بروز سیل در اثر بارش باران تأکید کرد.

در ادامه جلسه معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمان بابیان اینکه بخش قابل‌توجهی از آب تبخیر و مابقی آن وارد سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود به ارائه گزارشی از میزان و نوع مصرف آب در سطح استان کرمان پرداخت.

مهندس عرب پور افزود: از ابتدای سال جاری 1539 حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمان پر و مسلوب المنفعه شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای کرمان هم به ارائه گزارشی از طرح‌های آب‌رسانی در استان کرمان پرداخت و گفت: سد شهیدان امیر تیموری برای انتقال آب به کرمان پیشرفت 70 درصدی دارد.

مهندس فدائی ادامه داد: تونل انتقال آب کرمان بلندترین تونل انتقال آب خاورمیانه محسوب می‌شود.

امیر آیت الهی نماینده مجری طرح انتقال آب‌های زیرسطحی شهر کرمان و نماینده مجری طرح و مرمت و بازسازی تأسیسات آبی و مهدی آیت الهی رئیس گروه انعقاد و رسیدگی پیمان شرکت آب منطقه ای کرمان از دیگر سخنرانان در این جلسه بودند.

لازم به ذکر است در پایان جلسه طرح اضطرار سیل استان کرمان، از طرح بیمه سیل رونمایی گردید.

 

   

     

کد خبر: 1511
  تاریخ خبر : 1396/12/23
  آخرین به‌روزرسانی : 1396/12/23
 کارشناس روابط عمومی
 832
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 65
  • بیشترین بازدید همزمان : 438
  • بازدید امروز : 1,640
  • بازدید دیروز : 5,298
  • کل بازدید : 8,211,475
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/05 13:16:26
  • شناسه IP شما : 3.144.252.140

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : کرمان - خیابان پاسداران
  • کدپستی : 7614634641
  • تلفن : 03432224482-4
  • فاکس : 03432220314
  • پست الکترونیکی : info[at]krrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :