|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

۵۵ درصد آب مورد استفاده مردم کشور از آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود

وزیر نیرو در ساوه گفت: در برخی از مناطق تامین آب شرب مردم از طریق چاه است و ۵۵ درصد آب مورد استفاده مردم کشور از آب‌های زیرزمینی است.

حمید چیت‌چیان اظهار داشت: امروز مناقصه انتقال آب از سدکوچ ری به ساوه انجام و نتیجه مناقصه نیز معلوم شده است و این پروژه به صورت فاینانس خارجی اجرا می‌شود.

وی افزود: اگر صرفا با اتکا به بودجه عمومی بخواهیم پروژه انتقال آب از سد کوچ ری به ساوه را اجرا کنیم بیش از 20 سال زمان می برد.

وزیر نیرو تصریح کرد: هزینه مورد نیاز به منظور اجراء این پروژه 300 میلیارد تومان است که بعد از تکمیل این پروژه منابع آب بسیار با کیفیت و اطمینان بالایی برای مردم ساوه تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از تمامی مسئولان استان به سبب تکمیل این پروژه تشکر می‌کنم چرا که حقیقتا کشور از نظر مسائل آب در یک شرایط سخت و دشوار قرار گرفته است، امروز مطابق هر هفته شورای آب را تشکیل داده و وضعیت بارندگی در نقاط کشور را بررسی کرد.

وی افزود: در هرمزگان 65درصد و در بوشهر 46 درصد و در خوزستان 45 درصد کاهش بارنگی نسبت به سال‌های گذشته و در غالب نقاط کشور با همین وضعیت مواجه هستیم.

چیت چیان با اشاره به خشک‌سالی‌های مستمر و پی در پی در کشور گفت: خشک‌سالی‌های مستمر و پی در پی اثرات تجمعی دارند و این گونه نیست که شرایط سال دوم مانند سال اول باشد بلکه شرایط سال دوم بدتر از سال اول است.

وی افزود: کشور در چهاردهمین سال خشک و مواجهه با خشکسالی به سر می برد و چنین مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است، با سعی و تلاش خدمتگزاران و لطف الهی تلاش شده مردم کمترین تاثیر را از این شرایط سخت داشته باشند و خدمات آب به بهترین وجه در اختیار مردم قرار گیرد البته ممکن است به صورت مقطعی در برخی از نقاط با قطعی آب مواجه باشیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: مسئولان در تلاش هستند مشکلات را رفع و مردم زندگی خوبی از نظر هدمات آب و برق داشته باشند.

وی افزود: در چنین شرایط سخت اجرای 2 پروژه مهم در فاصله بسیار کوتاه از هم یک خدمت قابل توجه برای مردم ساوه است، تصفیه خانه آب در اواخر آذرماه سال گذشته و امروز تصفیه خانه فاضلاب ساوه با ظرفیت قابل قبول 240هزار نفر افتتاح شده که اهالی این شهر از خدمات این تصفیه خانه برخوردار شوند.

چیت چیان با اشاره به اهمیت پروژه های فاضلاب گفت: اولین مسئله و موضوع مهم در پروژه های فاضلاب تامین بهداشت برای جامعه است چراکه اگر آب مصرفی جمع آوری نشود خود به بلایی تبدیل می‌شود که بیمارهای گوناگون و شرایط بد بهداشتی برای مردم ایجاد می‌کند و مردم و کشور متحمل هزینه های بسیاری برای درمان بیماری‌های ناشی از عدم دفع بهداشتی فاضلاب می شوند.

وزیر نیرو خاطر‌نشان کرد: مسئله دوم از نظر محیط زیستی است، فاضلاب بدون تصفیه اگر واحد محیط شود این آلودگی‌ها وارد زمین شده و در منابع آب زیرزمینی نشأت می‌کند و در برخی موارد وارد جریان های آب سطحی شده و مشکلات زیست محیطی بزرگی ایجاد می گردد.

وی افزود: زمانی که در یک نقطه تمرکز جمعیتی داریم اگر تمام فاضلاب شهر وارد چرخه زمین شود مخاطراتی برای کیفیت آبهای زیر زمینی ایجاد می شود که سبب بالا رفتن نیترات و افزایش فلزات سنگین شده که مصیبت‌هایی ایجاد کرده و سبب می‌شود در یک منطقه آبهای زیر زمینی از دسترس و استفاده مجدد خارج شود.

چیت چیان با اشاره به سومین اثر اجرای پروژه های تصفیه فاضلاب گفت: سومین اثر اجرای پروژه های تصفیه فاضلاب این است که وقتی فاضلاب تصفیه شد پساب خروجی از فاضلاب در بعضی مصارف مانند کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

وزیر نیرو تصریح کرد: در شرایطی که کشور در محدودیت آب قرار دارد استفاده از آب که اکنون به پساب تبدیل شده ارزش حیاتی بالایی دارد ، اجرای شبکه فاضلاب، جمع آوری و تصفیه فاضلاب یک خدمت ارزشمند به مردم در راستای ارتقاء سطح کیفی زندگی مردم به شمار می رود.

وی بااشاره به فعالیت ها در بخش برق افزود: در شبکه فوق توزیع چند پست مورد نیاز است که پست چهار توسط برق منطقه ای در حال اجرا است که امیدواریم با تامین منابع پست‌های دیگر اجرا و نگرانی ها مرتفع شود.

چیت چیان با اشاره به تامین برق مورد نیاز برای کشاورزی و صنعت در ساوه خاطرنشان کرد: به تمام کسانی که تمایل به سرمایه گذاری در بخش‌های صنعتی و یا کشت و صنعت را دارند اطمینان می دهم برق مورد نیاز برای تمامی این فعالیت‌ها را تامین می‌کنیم.

کد خبر: 228
  تاریخ خبر : 1394/04/21
  آخرین به‌روزرسانی : 1394/04/21
 کارشناس روابط عمومی
 826
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 27
  • بیشترین بازدید همزمان : 438
  • بازدید امروز : 193
  • بازدید دیروز : 8,901
  • کل بازدید : 8,101,949
  • آخرین به روزرسانی : 1402/12/28 11:42:09
  • شناسه IP شما : 54.198.37.250

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : کرمان - خیابان پاسداران
  • کدپستی : 7614634641
  • تلفن : 03432224482-4
  • فاکس : 03432220314
  • پست الکترونیکی : info[at]krrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :