|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با پیگیری امور منابع آب ریگان صورت گرفت

رفع تصرفات رودخانه رستم آباد چاه ملک شهرستان ریگان

با پیگیری امور منابع آب شهرستان ریگان تصرفات صورت گرفته در رودخانه رستم آباد چاه ملک از توابع این شهرستان شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی و هماهنگی با دستگاه های مرتبط به میزان 6000 مترمربع از این تصرفات که در بستر رودخانه قرار داشتند آزادسازی شد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمان، با پیگیری امور منابع آب شهرستان ریگان تصرفات صورت گرفته در رودخانه رستم آباد چاه ملک از توابع این شهرستان شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی و هماهنگی با دستگاه های مرتبط به میزان 6000 مترمربع از این تصرفات که در بستر رودخانه قرار داشتند آزادسازی شد.

مهندس باشتمن مدیر امور منابع آب ریگان در این رابطه گفت: از ابتدای سال 98 این امور با الویت بندی مناطق حادثه خیز بر اساس شرایط هیدرولوژیکی رودخانه اقدام به رفع تصرفات شناسایی شده در رودخانه های  موجود در سطح شهرستان ریگان نموده است.

 

جلسه مدیر امور آب با بخشدار مرکزی و عشایر گردنه چوت و پاسرخ

جلسه ای با محوریت رفع مشکلات تامین آب شرب دامهای مناطق عشایری شهرستان ریگان و آگاه سازی و اطلاع رسانی در مواقع وقوع سیلاب در محل بخشداری مرکزی شهرستان ریگان با حضور بخشدار مرکزی و مدیرامور منابع آب و عشایر گردنه چوت و پاسرخ در محل بخشداری مرکزی تشکیل گردید. مهندس باشتمن در این جلسه به بررسی مشکلات کشاورزان و دامدارن و عشایر منطقه گردنه چوت از توابع شهرستان ریگان و ارائه راهکارهایی در جهت رفع آنها پرداخت.

وی افزود: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و شیب زیاد دره های موجود امکان سیلابی شدن منطقه در فصل بارش  وجود دارد و از عشایر منطقه خواسته شد که در هنگام بارندگی از تردد و چرای دام ها در مسیل ها خودداری نمایند.

 

جلسه رفع مشکل تامین آب شرب روستای میر آباد امامقلی

جلسه ای در خصوص رفع مشکل تامین آب چاه شرب با حضور بخشدار مهندس جاویدان و مدیرامور منابع آب ریگان در محل دفتر بخشداری گنبکی برگزار گردید. مهندس جاویدان در ابتدای جلسه به مشکلات به وجود آمده در روستاهای میرآباد امام قلی، شهاب آباد، صالح آباد، کریم آباد طبسی در اثر کم آب شدن چاه شرب موجود اشاره نمود. در ادامه مهندس باشتمن به دلایل  کم آب شدن این منطقه از دشت نظیر خشکسالی های اخیر و بهره برداری بیش از حد توان سفره اشاره نمود. همچنین به هدر رفت آب بدلیل استفاده از شیوه های سنتی اشاره شد و لزوم عبور از خشکسالی و بحران پیش رو استفاده از سیستم های آبیاری نوین می باشد. وی افزود: بدلیل قرارگیری چاه فعلی در روستا و نزدیکی به منازل مسکونی امکان الودگی چاه مذکور وجود دارد و این امور اقدام به جابجایی چاه به بالا دست مناطق مسکونی نموده است

 

دیدار مدیر امور منابع آب ریگان با مدیر اداره عشایری شهرستان ریگان وکشاورزان و عشایر روستای سرزه

مهندس باشتمن مدیر امور منابع آب ریگان در راستای پروژه اطلاع رسانی، با بهره برداران روستای سرزه در محل امور منابع آب ریگان دیدار و گفتگو نمود. در این نشست که مدیر اداره عشایری شهرستان ریگان نیز حضور داشت به مشکلات و مسائلی که بحران آب و خشکسالی های اخیر  ایجاد نموده اند پرداخته شد. مهندس باشتمن دلیل پایین رفتن سطح ایستابی و کم شدن آب چاههای پروانه دار را برداشت آب بیش از توان سفره و وفور چاههای غیر مجاز و خشکسالی های اخیر عنوان نمود. همچنین در بخشی از این نشست به توضیحاتی در خصوص اجرای طرح تعادل بخشی در شهرستان ریگان و لزوم اجرای آبیاری نوین توسط کشاورزان اشاره شد. وی افزود: متاسفانه در مناطق کوهستانی، عشایر بدون اخذ مجوز از شرکت آب منطقه ای اقدم به حفر تعدادی چاه غیر مجاز جهت شرب دام ها نموده اند که این امر مغایر با قانون توزیع عادلانه آب و قانون تعیین و تکلیف چاههای آب فاقد پروانه بهره برداری مصوبه سال 1389  است.

در ادامه به عشایر توصیه شد جهت تامین آب شرب دامها درخواست خود را به اداره عشایری شهرستان ریگان ارائه دهند تا جهت اخذ مجوز از طریق اداره مذکور مدارک و درخواستهای موجود به امور منابع آب ارسال و اقدامات قانونی لازم صورت پذیرد.

 

                                                                      

کد خبر: 2836
  تاریخ خبر : 1398/06/27
 کارشناس روابط عمومی
 465
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 29
  • بیشترین بازدید همزمان : 438
  • بازدید امروز : 1,337
  • بازدید دیروز : 8,901
  • کل بازدید : 8,103,093
  • آخرین به روزرسانی : 1402/12/28 11:42:09
  • شناسه IP شما : 44.204.117.57

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : کرمان - خیابان پاسداران
  • کدپستی : 7614634641
  • تلفن : 03432224482-4
  • فاکس : 03432220314
  • پست الکترونیکی : info[at]krrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :