|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

برگزاری سی و نهمین گردهمایی مدیران ارشد بخش آب کشور

سی و نهمین گردهمایی مدیران ارشد بخش آب کشور روز پنجشنبه 14 اردیبهشت ماه سال جاری در محل شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.

این گردهمایی با حضور ‌مهندس مهاجری معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو و مهندس حاج رسولیها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار گردید.

در ابتدای جلسه مهندس حاج رسولیها ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بر نقش برگزاری چنین گردهمایی هایی در تبادل تجارب ارزشمند شرکت های آب منطقه ای تأکید کرد و گفت گاهی نکاتی در این جلسات مطرح می شود که تجارب یک استان است و فی البداهه در سی استان دیگر تکثیر می شود بدون این که دستورالعمل و استانداردی برای آن تدوین شود.
در ادامه مهندس مهاجری، از استمرار برگزاری این گردهمایی تقدیر و تشکر کرد و گفت تجربه بسیار گرانمایه ای در تک تک افراد وجود دارد که اگر مطرح شود و مورد استفاده قرار گیرد،‌چنین جلساتی بهترین محیط آموزشی خواهد بود.
سپس مهندس توکلی از معاونت تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو،‌ پروژه آموزش های شغلی- سازمانی را شرح داد و گفت که این پروژه درصدد اثربخش نمودن هزینه های آموزش است، به گونه ای که این هزینه ها به طور موثرتر و کاراتری در خدمت اهداف سازمانی به کار گرفته شود. وی تاکید کرد که در آموزش های سازمانی سه حوزه دانش،‌ نگرش و مهارت باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین این آموزش ها باید تقاضا محور بوده و مدیر بلاواسطه فرد در نیاز سنجی آموزشی مسئولیت مستقیم داشته باشد.
دکتر منافی معاون دفتر توسعه مدیریت وزارت نیرو اقدامات انجام شده در حوزه برون سپاری و فعالیت هایی که در دست اجراست را به تفصیل شرح داد. وی گفت در سال های گذشته بر کوچک کردن دولت و واگذاری امور مردم به مردم تاکید شده و ما باید وظایف غیرحاکمیتی را به مردم واگذار کنیم.
در ادامه مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران‌ گفت که از سال 90 حساسیت خاصی در زمینه نیروی انسانی داشتیم و یکی از نکاتی که عملکرد مدیران عامل در آن زمینه بررسی می شود ساماندهی نیروی انسانی است. موضوع گردشگری از دیگر نکات مورد اشاره وی بود و گفت در بحش گردشگری در محدوده سدها کارگروهی در سطح ملی تشکیل شده است.
در ادامه مهندس سیاری معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مادر در زمینه گردشگری در سدها و تاسیسات آبی مطالبی را به سمع و نظر حضار رساند و دکتر حسینی مدیر کل دفتر حراست و امور محرمانه نیز بر اهمیت گردشگری تاکید کرد . در ادامه برخی از مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای به اقدامات انجام شده در این حوزه و طرح های پیشنهادی گردشگری خود اشاراتی داشتند. در این زمینه مهندس حاج رسولیها پیشنهاد کرد که از مشاور گردشگری در سطح ملی برای مدیریت مسائل حقوقی‌، قراردادی و غیره استفاده شود و با سازمان میراث فرهنگی برای بهره گیری مناسب تر از ظرفیت های موجود تعامل مناسبی برقرار شود.
در ادامه جلسه،‌ مهندس واقفی در خصوص سامانه یکپارچه حفاظت و بهره برداری از منابع آب و امور مشترکین(ساماب) و موضوعات و مسائل مربوط به آن توضیحاتی ارائه داد.
مهندس رابعی مدیر کل دفتر مطالعات پایه منابع آب برنامه های آماری برداری سراسری را تبیین کرد و بر لزوم انجام همزمان آماربرداری سراسری و تامین منابع مالی بهنگام برای این مهم تاکید کرد.
در جلسه بعد از ظهر،‌دکتر قراملکی در زمینه اخلاق حرفه ای در سازمان سخنرانی کرد. وی گفت اخلاق مهندسی فقط اخلاق مهندسان نیست، اخلاق شرکت های مهندسی نیز هست. وی افزود یکی از معیارهای اخلاقی نحوه استفاده از آب است. اخلاق حرفه ای در هر سازمانی موجب افزایش بهره وری، بهبود کیفیت کالاها و خدمات، امنیت روانی محیط کار،‌تبدیل تهدید به فرصت، توان افزایی در کارگروهی،‌اعتماد آفرینی،‌بهبود مناسبات در ارتباطات انسانی و تعالی و سرآمدی سازمان می شود. وی افزود ما در ذهن خود یک نقاشی برای اخلاق داریم که به آن انگاره می گویند و این انگاره موجب اخلاقی عمل کردن یا برعکس می شود و باید این انگاره ها به درستی مدیریت شوند.
سپس مهندس ذیحجه زاده مدیر کل دفتر برنامه ریزی تلفیقی،‌ در خصوص قوانین احکام دائمی برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96، خانم مهندس جعفری مدیر کل دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل در زمینه سامانه اطلاعاتی رودخانه های کشور و آقای مهدوی فر مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات‌، توسعه مدیریت و تحول اداری در خصوص برنامه های فناوری اطلاعات در حوزه درگاه خدمات الکترونیک سخنرانی کردند.
در پایان جلسه مهندس حاج رسولیها تاکید کرد که هیچ دفتری حق جزیره ای عمل کردن در حوزه فناروی اطلاعات را ندارد. وی همچنین در خصوص مباحث رفاهی به مدیران عامل تذکر تلویحی داد. در زمینه آماربرداری نیز گفت که باید این موضوع توسط شرکت ها جدی گرفته شود. مدیرعامل شرکت مادر بر مهندسی رودخانه به عنوان نقطه ثقل سال 96 تاکید کرد. مهندس حاج رسولیها بنا به توصیه و تاکید وزیر نیرو تذکر داد که از امکانات دولت برای تبلیغ و ورود به بحث انتخابات نباید استفاده شود و اگر گزارشی در این خصوص دریافت شود به عنوان تخلف اداری ثبت خواهد شد.

     

کد خبر: 882
  تاریخ خبر : 1396/02/16
  آخرین به‌روزرسانی : 1396/02/16
 کارشناس روابط عمومی
 1017
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 58
  • بیشترین بازدید همزمان : 438
  • بازدید امروز : 1,721
  • بازدید دیروز : 8,901
  • کل بازدید : 8,103,477
  • آخرین به روزرسانی : 1402/12/28 11:42:09
  • شناسه IP شما : 54.160.245.243

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : کرمان - خیابان پاسداران
  • کدپستی : 7614634641
  • تلفن : 03432224482-4
  • فاکس : 03432220314
  • پست الکترونیکی : info[at]krrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :