مدیریت حوزه هیئت مدیره و مدیرعامل
شرح وظایف کلی حوزه مدیریت عامل :
- تنظیم برنامه کاری، وقت ملاقات، جلسات، سخنرانیها و پیگیری تحقق آنها
- جمع آوری و بررسی گزارشهای ارسالی به مدیریت و تهیه گزارشات مورد نیاز با همکاری واحدهای شرکت و ارسال یک نسخه از آن به واحد مربوط
- تنظیم دستور کار و گزارشات جلسات هیأت مدیره و ابلاغ مصوبات به واحدها و پیگیری تا حصول نتیجه
- بررسی و کنترل پیشنهادات و گزارشات ارسالی به هیأت مدیره از نظر رعایت قوانین و مقررات و آئین نامه ها و مصوبات هیأت مدیره
- ارجاع مکاتبات واصله از سایر دستگاهها به واحدهای مربوط
- خلاصه نمودن پیشنهادات، گزارشات، صورتجلسات، مقالات و سایر موارد ارسالی به مدیرعامل وهیأت مدیره
- پیگیری و نظارت بر انجام امور مربوط به مدیریت هیأت مدیره و مدیرعامل و اجرای روشهای اجرائی، دستورالملها و سایر اسناد بالادستی ابلاغی
- شرکت در جلسات کمیسیون توسعه مدیریت شرکت
- اجرای خط مشی ها و سیاست های اجرایی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در راستای اهداف و سیاستهای شرکت مدیریت منابع آب ایران و وزارت نیرو
- بررسی و تصویب مطالعات طرحهای پدافند غیر عامل در سطح شرکت
- برنامه ریزی و هماهنگی برای اجرای مطالعات و اجرای الزامات مراحل چهارگانه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل
- برنامه ریزی به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای طرحهای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل
- اجرای فعالیتهای پژوهشی و اجرایی در راستای کاهش خطرپذیری و تعریف فعالیتهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و پایش تهدیدات تخصصی و پیش بینی تهدیدات محتمل
- مستندسازی حوادث، اقدامات و تجزیه و تحلیل آنها
- پیگیری مصوبات کمیته دائمی پدافند غیر عامل کشور و سایر ارگانهای مرتبط
- اجرای رزمایش ها و تنظیم گزارش اجرایی مربوط
- ساماندهی عملیات آمادگی و مقابله با تهدیدات سایبری و IT و ایجاد سامانه الکترونیکی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل
- فرهنگ سازی و هماهنگی اجرای برنامه های آموزشی بحران و پدافند غیر عامل برای کلیه کارمندان
- بررسی آسیب پذیری تخصصی ناشی از تهدیدات
- هماهنگی با معاونتهای دیگر در راستای اجرای طرحهای پدافند غیرعامل و مراحل چهارگانه مدیریت بحران
- تهیه و تدوین برنامه ها و اهداف HSE شرکت
- تدوین و نگهداری مستندات سیستم مدیریت HSE و حصول اطمینان از اجرایی شدن اثر بخش خط مشی HSE و دستیابی به اهداف استانداردها و برنامه های HSE شرکت
- برآورد، بازنگری و پایش عملکرد HSE شرکت، پیمانکاران و مشاوران طرحها
- هماهنگی در تهیه گزارشهای عملکرد HSE جهت ارائه به مدیریت و گروههای ذینفع برون سازمانی
- تحلیل گزارشهای گوناگون HSE و استخراج نکات دانش افزا
- تدوین دوره های آموزشی اثر بخش HSE و هماهنگی جهت برگزاری آنها
- تهیه برنامه های جامع ممیزی و بازرسی HSE با هماهنگی واحدهای مربوطه و پیگیری دریافت گزارشات ممیزی و انجام اقدامات تعیین شده و بازنگری گزارشات مربوط در مواقع لزوم
- شناسایی به هنگام عملکرد نامناسب واحدها، مجریان و افراد کلیدی اثرگذار بر عملکرد HSE و گزارش به نماینده مدیریت به منظور حصول اطمینان از عملکرد درست HSE طرحها
- نظارت بر عقد قرارداد با پیمانکاران و مشاوران طرحهای مطالعاتی، اجرایی و بهره برداری در زمینه HSE
- اطمینان از به روز بودن سوابق ارزیابی ریسک ها و HSE plan ها در سطح شرکت
- انجام کلیه اقدامات لازم جهت رفع مشکلات زیست محیطی، ایمنی، امنیتی و بهداشتی طرحها
- نیازسنجی، آگاه سازی و آموزش HSE در شرکت و طرحها
- تدوین گزارش، بررسی و پیگیری رویدادها و حوادث کارگاهی به کارگیری فرآیند مدیریت ریسک بویژه در کنترلهای عملیاتی و رسیدگی به عدم انطباق ها
- شناسایی، به روز رسانی و اطلاع رسانی قوانین و الزامات قانونی و استانداردهای HSE و تغییرات آنها به افراد ذیصلاح
- پیگیری و کنترل اطلاعات جمع آوری شده از طرح ها
- هماهنگی جهت برگزاری جلسات HSE plan طرحها
- پیگیری مصوبات جلسات کمیته HSE شرکت و طرح ها و ارائه گزارشات مدیریت لازم به شرکت مادر
- پیگیری و اجرای برنامه های شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک های HSE
- پیگیری گزارشات HSE طرح و ارسال به موقع به نماینده مدیریت در HSE شرکت مادر
- پیگیری و نظارت بر موضوعات HSE ساختمان مرکزی
- نظارت بر اجرای دقیق قوانین، مقررات، بخشنامه ها، دستورالعملهای ذیربط مدیریت عملکرد
- برقراری تعامل سازنده با مدیریت تخصصی در شرکت مادر و ستاد وزارت نیرو
- انجام اقدامات لازم جهت عملیاتی نمودن مفادنظام نامه های بازرسی و مدیریت عملکرد و دستورالعملهای اجرائی مربوطه
- همکاری و انجام برنامه ریزی لازم به منظور بازرسی های مدیریت ستادی شرکت مادر و ستاد وزارت نیرو
- نظارت و پایش عملکرد شرکت در ارتباط با موضوعات بازرسی مندرج در بند 5-1-4 نظام نامه بازرسی و ارائه گزارش به مراجع ذیربط
- پیگیری لازم به منظور مرتفع نمودن نقاط ضعف موجود در خصوص گزارشات واصله مربوط به شرکت
- پیگیری لازم و تسریع در ارسال پاسخ گزارشات بازرسیهای صورت گرفته و امور مربوط به پاسخگوئی به شکایات به ستاد
- پیگیری و رسیدگی به امور ارجاعی و ارسال پاسخهای لازم به مکاتبات ارسالی از طرف شرکت مادر
- برقراری تعامل و ارتباط سازنده (با هماهنگی این مدیریت ومدیرعامل شرکت) با سازمان بازرسی کل کشور و دیگرنهادهای نظارتی
- تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها و کارکنان شرکت و ارائه گزارش میزان رضایت مندی مراجعین از عملکرد پرسنل شرکت و واحدهای مربوطه و ارائه به مقام مافوق.
- انجام بازرسی موردی و در صورت نیاز همراهی با تیم بازرسی (با هماهنگی مدیریت و مدیرعامل شرکت) و جمع بندی و ارائه گزارش مربوطه
- تنظیم و ارائه گزارش عملکرد ماهانه، فصلی و سالیانه به مقامات مافوق
- جمع بندی، آسیب شناسی و تحلیل شکایات همراه با راهکارهای پیشنهادی به منظور کاهش آمار شکایات شرکت
- معرفی بازرسان همیار(کارشناسان خبره و متعهد) در تیمهای بازرسی شرکت با هماهنگی مقام مافوق
- دریافت شکایات حضوری و مکتوب (از مبادی مختلف) و پیگیری پاسخها از واحدها، بررسی و اعلام به شاکیان
- انعکاس هر گونه تخلف احتمالی و ارائه گزارش به شرکت مادر و مدیرعامل شرکت و نظارت بر حسن جریان امور اداری
- پیگیری و اخذ نظرات و پیشنهادات واحدهای تخصصی شرکت در ارتباط با گزارشات اداره کل بازرسی استان و یا شکایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به اداره کل مذکور و یا ارسال جوابیه به شاکیان
- تبیین و شناسائی گلوگاههای فساد، نقاط آسیب پذیر و انحرافات، مطابق با نظام نامه بازرسی و ارائه راهکارهای اجرائی به شرکت مادر
- نظارت بر اجرای دقیق عناوین برنامه ای سالیانه مرتبط با حوزه بازرسی و مدیریت عملکرد که از طرف مدیریت تخصصی ستادی ابلاغ گردیده است
- پیگیری و نظارت بر حسن انجام امور مربوط به ثبت اطلاعات مناقصات و مزایده های آب منطقه ای در پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات (Iets) و سایت مرتبط شرکت مادر تخصصی (Tender) و ارائه اطلاعات مورد نیاز به مدیریت ستادی شرکت مادر
- استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در سه سطح (سازمان، مدیران و کارکنان) بر اساس فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری و اجرای آئین نامه ها و دستورالعملهای مربوطه
- انجام تمهیدات و برنامه های لازم بمنظور کاهش میانگین زمان پاسخگوئی به شکایات بمیزان 20 درصد در هر یک از سالهای برنامه پنجم توسعه کشور
- پیگیری و ارسال پاسخ در خصوص سامانه رسیدگی به شکایت سازمان بازرسی کل کشور و اداره کل بازرسی استان
- پیگیری و استقرار نظام پاسخگوئی یا راه اندازی سیستم سامد و میز خدمت با هماهنگی مقام مافوق
- رسیدگی به اعتراضات و شکایات مردمی و نظارت بر عملکرد واحدهای تابعه در پاسخگویی به متقاضیان و تکریم ارباب رجوع
- ارزیابی عملکردها در قالب مدلها و استانداردهای مختلف (EFQM، ارزیابی استانداری، ارزیابی وزارت نیرو و جشنواره شهید رجایی)
- تصویب سیاست ها و خط مشی ها در کمیته تحقیقات شرکت در چهارچوب مصوبات شورای تحقیقات آب
- نیازسنجی تحقیقات در واحدهای مختلف شرکت و تدوین اولویتهای تحقیقاتی سالیانه
- تعیین ناظرین اجرائی و فنی پروژه های تحقیقاتی مصوب
- تصویب گزارش های نهایی پروژه های تحقیقاتی تحت نظارت
- ارتباط و هماهنگی با مجموعه پژوهش های کاربردی شرکت مادر
- برنامه ریزی در جهت تولید و تعمیق دانش و انتقال فن آوری در صنعت آب استان
- معرفی، توسعه و اطلاع رسانی نتایج و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی شرکت.
- تهیه، تنظیم و نظارت بر اجرای طرحهای پژوهشی در زمینه علوم مرتبط و با تکیه بر موضوعیت وظایف شرکت و ارزشیابی برنامه های توسعه و بهره وری
- مطالعه در زمینه الگوهای برنامه ریزی متناسب با ماموریت و شرح وظایف شرکت و تصویر وضعیت بهینه آتی حوزه
- همکاری با دفاتر شرکت در جهت شناسایی مسائل و مشکلات، اولویت بندی آنها، تهیه پیشنهاد طرحهای پژوهشی و برنامه عملیاتی، تجزیه و تحلیل نتایج تحقیقات، تهیه و پینشهاد راهکارهای اجرایی سازنده و منطبق با امکانات موجود کشور در جهت پیشبرد و افزایش توان و اجرای طرحهای پژوهشی مرتبط با شرکت
- برقراری ارتباط با اعضای هیات علمی دانشگاههای داخلی و خارجی و جلب همکاری آنان در اظهار نظر در خصوص اولویتهای پژوهشی، پیشنهادات/ طرحها و نظارت بر تعیین و ا جرای طرحهای پژوهشی
- برگزاری سمینارهای ارائه نتایج طرحهای تحقیقاتی انجام شده در شرکت برای اطلاع کارشناسان و مدیران شرتک و سایر صاحب نظران
- جمع بندی نتایج بدست آمده از طرحهای پژوهشی تائید شده، ارسال آن به واحدهای ذیربط، پیگیری بکارگیری نتایج تحقیقات انجام شده و ارائه گزارش مربوط به مراجع ذیربط
- بالا بردن توان علمی کارکنان و کارشناسان حوزه معاونت/واحد مربوطه از طریق برگزاری جلسات علمی و آموزشی در مورد موضوعات مرتبط با طرحهای انجام شده با کمک مجریان طرحها
- بررسی و تائید کتاب های آموزشی و پژوهشی مربوط به موضوعات مورد نیاز مرتبط با شرکت بمنظور چاپ و انتشار از طریق واحدها و مراجع ذیصلاح و همکاری در تهیه و تدوین آنها
- هدایت، جلب همکاری و برقراری ارتباط فعال با واحدهای تحقیق و توسعه دانشگاهها و دفاتر تحت پوشش شرکت در شناسایی مسائل و نقاط ضعف و قوت شرکت و برنامه ریزی مشترک با گروههای مذکور درجهت رفع مشکلات موجود
- مشارکت در تهیه برنامه استراتژیک شرکت
- هماهنگی و نظارت بر اجرای طرحهای تحقیقاتی مشترک با سایر سازمان ها
- ایجاد بانک اطلاعاتی از مطالعات تحقیقات انجام شده در شرکت
- حفظ حقوق مالکیت معنوی طرحهای پژوهشی و حفاظت از ایده ها و طرحها