شرح وظایف مدیریت طرحهای توسعه منابع آب:
1.برنامهریزی و اجرای انجام کلیه عملیات پروژههای در دست اجراء و اعمال نظارتهای لازم
2.همکاری و هماهنگی مستمر با واحدهای بهرهبرداری در طول دوره تضمین و تحویل موقت پروژهها
3.هماهنگی جهت تحویل موقت و قطعی پروژههای حوزه طرح و توسعه و تأیید طرحهای اجرایی
4.همکاری در انجام امور انتخاب مشاورین و پیمانکاران، تهیه شرح خدمات، بررسی و رسیدگی و تصویب صورت وضعیتها، تعیین صلاحیت و انتخاب مجری، کنترل و برآورد هزینهها و سایر موارد با رعایت قوانین و مقررات
5.همکاری در انجام مطالعات و بررسیهای "مهندسی ارزش" در خصوص پروژه ها
6.برنامهریزی و اجرای مصوبات کمیتههای تخصصی و ویژه پروژهها در حوزه طرح و توسعه و اعمال نظارتهای لازم
7.همکاری و هماهنگی به منظور ایجاد ارتباط بین عوامل و واحدهای درونسازمانی و برونسازمانی در مطالعه و اجرای پروژه ها
8.اجرای عملیات پروژهها و انجام امور تنظیم موافقتنامهها و امور بودجه بر اساس مطالعات انجامشده
9.تهیه و تدوین گزارشات تحلیلی از وضعیت پروژههای در دست اجرا و ارائه پیشنهادات اصلاحی
10.همکاری در جهت سادهسازی و بهینه نمودن پروژههای مطالعاتی و اجرائی به منظور کاهش زمانبندی و هزینهها با رعایت استانداردها و حفظ اهداف اصلی طرح
11.همکاری و هماهنگی در ایجاد و بکارگیری بانک اطلاعات و مکانیزه نمودن سیستمهای مربوطه و بهروزنگه داشتن آن
12.همکاری و هماهنگی مستمر با کمیته تحقیقات شرکت و پیگیری اجرای مصوبات آن
13.همکاری در کنترل فنی، نظارت و هدایت پروژههای تحقیقاتی شرکت
14.برنامهریزی و هدایت فعالیتهای مربوط به نشر، ترویج، اطلاعرسانی و کاربرد عملی نتایج و دستاوردهای پژوهشی شرکت
15.تهیه و اجرای طرحهای مهندسی رودخانهها، دریاها و تغذیه مصنوعی
16.تأمین هزینههای داخلی و بررسی و پیشنهاد استفاده از تسهیلات خارجی
17.ساماندهی و نظارت بر اعمال نظرات کمیته فنی ذیصلاح در تصویب طرحها و اقدام لازم جهت تصویب مراحل مختلف مطالعاتی طرحها
18.ارتباط و تعامل با واحد مشارکتهای مردمی در راستای جلب سرمایه گذاری مردمی از طریق ممکن
19.احصاء، بازنگری و اصلاح فرآیندهای انجام کار بطور مستمر در حوزه اجرای طرحهای توسعه منابع آبی