مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی
شرح وظایف مدیریت منابع انسانی آموزش و رفاه:
- اجرای قوانین و مقررات استخدامی، قانون کار، قانون تأمین اجتماعی، نظام پرداخت صنعت آب و برق با هماهنگی واحدهای ذیربط
- هماهنگی و نظارت در تدوین و اجرای طرحهای منابع انسانی در زمینه نیازسنجی، جذب و استخدام، آموزش و بهسازی منابع انسانی، ارزشیابی عملکرد در جهت بهبود شاخصهای نیروی انسانی
- برنامهریزی و نظارت بر انجام امور کارگزینی شرکت از قبیل انتصابات، ترفیعات و افزایش حقوق، نقل و انتقالات، بازخریدی، بازنشستگی، استعفاء، مأموریتهای داخل و خارج، مرخصیها، انعقاد قراردادهای پرسنلی، صدور احکام کارگزینی و سایر احکام پرسنلی، گواهی اشتغال، سابقه کار و معرفینامه برای پرسنل با رعایت قوانین و مقررات موضوعه
- انجام مطالعات و پیادهسازی طرحهای منابع انسانی در زمینه نیازسنجی، جذب و استخدام، آموزش و بهسازی منابع انسانی، ارزشیابی عملکرد در جهت بهبود شاخصهای نیروی انسانی
- برنامهریزی و اجرای طرحهای آموزش و بهسازی منابع انسانی، ارتقاء شاخصهای نیروی انسانی، ارزشیابی عملکرد کارکنان
- انجام امور مربوط به استخدام و جذب نیروی انسانی مورد نیاز طرحهای عمرانی با رعایت آئیننامهها و مقررات مورد عمل
- برنامهریزی و تهیه و تدوین دستورالعملها و روشهای اجرایی در چارچوب قوانین و مقررات و آییننامههای مربوط و سیاستهای شرکت در زمینه منابع انسانی جهت ارائه به هیئتمدیره و نظارت بر حسن اجرای مصوبات
- برنامهریزی در جهت تهیه و تدوین طرحهای مرتبط با آموزش و بهسازی منابع انسانی، تجزیه، تحلیل و طراحی مشاغل و استفاده از بخش خصوصی در اجرای طرحها
- تهیه و تدوین نیازها و تقویمهای آموزشی و ارزیابی دورههای آموزشی به منظور تحقق بهرهوری منابع انسانی و نظارت بر حسن برگزاری دورههای آموزشی در مراکز مربوط
- بررسی وضعیت و ترکیب نیروی انسانی موجود و مورد نیاز بر اساس اهداف شرکت و تشکیلات ابلاغی
- برنامهریزی و انجام اقدامات لازم در جهت برگزاری همایش، گردهمایی و کارگاههای آموزشی لازم جهت ارتقاء سطح دانش منابع انسانی
- انجام تحقیقات و مطالعات در زمینه بهبود شرایط فیزیکی و محیطی نیروی انسانی و نظارت بر تهیه و تدوین دستورالعملها و آئیننامههای بهبود شرایط محیط کاری، که توسط واحدهای ذیربط انجام میشود
- انجام امور بایگانی پرسنلی و ایجاد سیستم مناسب در حفظ و نگهداری سوابق موجود
- برنامهریزی، هماهنگی و انجام کلیه امور رفاهی پرسنل و تشکیل کمیته و گروههای کاری مرتبط، تهیه و ارائه پیشنهادات و برنامههای رفاهی برای شاغلین، بازنشستگان و خانوادههای آنان و ارائه آن جهت طرح و تصویب در هیئت مدیره
- انجام امور مربوط به کنترل ورود و خروج کارکنان
- انجام امور مربوط به استقرار مکانیزه اطلاعات نیروی انسانی و سعی در بهروزنگهداشتن بانک اطلاعاتی
- اجرای تشکیلات (پس از ابلاغ از واحد مربوط) و سازماندهی پرسنل در پستهای مصوب سازمانی با رعایت ضوابط و مقررات طبقهبندی مشاغل
- ارائه گزارش به روز تشکیلات تفصیلی بانام و آمار پستهای سازمانی باتصدی و بلاتصدی شرکت به واحد توسعه مدیریت و فنآوری اطلاعات در مواقع لزوم
- انجام امور اجرائی مربوط به پرداخت و تأمین مزایای کارکنان
- اجرای مصوبات و صورتجلسات کمیته تشکیلات و نیروی انسانی و کمیته طبقهبندی مشاغل کارگران
- انجام امور مربوط به تهیه احکام بازنشستگان شرکت پس از طی مراحل قانونی
- پاسخگویی به درخواستها و تقاضاهای اشخاص حقیقی و حقوقی و کارکنان شاغل و بازنشسته، سازمانها و نهادها و ارگانها
- همکاریباستاددر زمینه تهیه و تدوین نظامنامهها و دستورالعملها و اصلاح و بازنگری مبانی مربوطه در زمینه طرحهای منابع انسانی
- برنامهریزی و نظارت در خرید خدمات از بخش غیردولتی و استفاده از خدمات مشاورین ذیصلاح در طرحهای منابع انسانی، تشکیلات، تجزیه و تحلیل و طراحی مشاغل و ایفای نقش کارفرمائی در امور فوق
- احصاء، بازنگری و اصلاح فرآیندهای انجام کار بطور مستمر